Αιτωλ/νία: Ζωή Ποδήλατο… λόγω κρίσης

Πτώση μεταξύ του 30% και του 40% τους τελευταίους μήνες στον κλάδο των ποδηλάτων

Ζωή Ποδήλατο… λόγω κρίσης

Με πολλά προβλήματα αλλά με αισιόδοξη νότα είναι ο κλάδος των ποδηλάτων στην ευρύτερη περιοχή και στο Αγρίνιο. Η κρίση άφησε τα σημάδια της περισσότερο στις εταιρίες-ελληνικές αντιπροσωπίες και λιγότερο στην λιανική αγορά

 

Η υπάρχουσα οικονομικοπολιτική κατάσταση που υφίσταται στην Ελλάδα και αποτυπώνεται σε όλους τους κλάδους επηρέασε και αυτόν του ποδηλάτου, χωρίς ωστόσο να αποτρέψει τους λάτρεις των ποδηλάτων να συνεχίσουν να ενδιαφέρονται γι αυτό, είτε η προσέγγισή τους απέναντι στο ποδήλατο είναι αθλητική, είτε ως μέσο μεταφοράς ή μέσο ψυχαγωγίας. Η αβέβαιη φάση που βιώνει όλη η ελληνική κοινωνία επηρέασε τον κλάδο του ποδηλάτου τους τελευταίους μήνες σε ποσοστό 30% με 40%, παρ ότι τα τελευταία χρόνια η αύξηση των πωλήσεων ποδηλάτων και η ένταξή τους στην καθημερινότητα των ελλήνων αυξάνονταν συνεχώς.

Πλέον, ο μέσος καταναλωτής-ποδηλάτης έχει στραφεί στο οικονομικό ποδήλατο δαπανώντας μεταξύ εκατόν πενήντα και διακοσίων πενήντα ευρώ, την στιγμή που πριν λίγα χρόνια και ενώ η οικονομική κρίση είχε χτυπήσει την πόρτα του ελληνικού λαού δαπανούσε πολύ περισσότερα χρήματα για την απόκτηση ενός ποδηλάτου ή ακόμη αντικαθιστούσε το παλιό του ποδήλατο με νεότερο, ενώ σήμερα δεν σκέφτεται ούτε καν να προβεί σε κάτι αντίστοιχο. Σήμερα, το 55% των επισκεπτών-ποδηλατών στις τοπικές επιχειρήσεις ενδιαφέρεται για την επισκευή του ποδηλάτου τους δαπανώντας κατά κύριο λόγω περίπου στα δεκαπέντε ευρώ και το μέγιστο χρηματικό ποσό να αγγίζει τα τριάντα ευρώ, χωρίς φυσικά να εκλείπουν, ως είθισται, και οι εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Αυξημένο είναι και το ποσοστό των καταναλωτών-ποδηλατών που ενδιαφέρεται για αξεσουάρ ποδηλάτου, δηλαδή κατηγορία πελατών της οποία έστω και μικρό ποσοστό, υπό διαφορετικές συνθήκες, ίσως άλλαζε το ποδήλατο του για κάτι καλύτερο.

Ειδική κατηγορία αποτελεί το παιδικό ποδήλατο που εκεί φαίνεται τα πράγματα να είναι περισσότερο αισιόδοξα, χάριν πάντα στην βοήθεια όλης της οικογένειας, αλλά και των παππούδων και των γιαγιάδων σημειώνοντας όμως πτώση στο χρήματα που δαπανούνται για τον λόγο αυτό. Μόνο τον μήνα αυτό και ενώ σε σύγκρισή με τον αντίστοιχο περσινό και προπέρσινο μήνα σημειώνεται πτώση της τάξεως του 25% τα παιδικά ποδήλατα, ως προς τις πωλήσεις τους, παραμένουν σχεδόν σταθερά, αλλά τα χρήματα που διατίθενται με την ενίσχυση ολόκληρης της οικογένειας, όπως προαναφέραμε, είναι μειωμένα σε σχέση με το παρελθόν και ξεκινούν από ογδόντα ευρώ, χωρίς ωστόσο να προσεγγίσουν τα διακόσια πενήντα ευρώ, που είναι μια από τις τιμές που κυμαίνονται τα ποδήλατα των μεγαλύτερων ηλικιών που στο σύνολο της αγοράς παρουσιάζουν πτώση ως κατηγορία.

Η αισιόδοξη εικόνα, παρά τα αναμενόμενα για την εποχή προβλήματα, αλλάζει άρδην σε ότι αφορά τις εταιρίες εισαγωγής ποδηλάτων. Όλες οι ελληνικές εταιρίες-αντιπροσωπίες αντιμετωπίζουν το ίδιο ακριβώς πρόβλημα με κάθε άλλη εταιρία στην ελληνική επικράτεια, με την διαφορά ότι οι εταιρίες-αντιπροσωπίες ποδηλάτων για να αποστείλουν κάποιο ποδήλατο σε κάποιον έμπορο ανά την Ελλάδα, αναμένουν χρήματα ακόμη και μέσω ταχυδρομείου, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι διαθέτουν απόθεμα μοντέλων στην αποθήκη τους, αφού η κάθε εταιρία για να στείλει πλέον στην κεντρική ελληνική αντιπροσωπεία της τον ελάχιστο αριθμό ποδηλάτων που στέλνει αναμένει μετρητά ή αν δεν υπάρχει τρόπος να γίνει αυτό αναμένει τον ίδιο τον έλληνα αντιπρόσωπο στην χώρα του εξωτερικού που εδρεύει για να της παραδώσει και πάλι μετρητά. Πέραν όμως όλων αυτών το ποδήλατο παραμένει στην συνείδηση του έλληνα το οικονομικότερο και οικολογικότερο μέσω μεταφοράς ή μεταξύ των πρώτων επιλογών του για άθληση ή ψυχαγωγία.

 

Κων/νος Χονδρός