Αντιδρούν με τη νέα κυκλοφοριακή μελέτη του Αγρινίου – Όλο το ρεπορτάζ!

Εκπρόσωποι φορέων και επαγγελματικών κλάδων της περιοχής, κατέθεσαν ενστάσεις στο πλαίσιο της χθεσινής παρουσίασης

Σημείο αιχμής οι εκτεταμένες πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης

 

Σοβαρές ενστάσεις για το εύρος των πεζοδρομήσεων στο κέντρο του Αγρινίου, στο πλαίσιο της νέας κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου Αγρινίου, εξέφρασαν εκπρόσωποι φορέων και επαγγελματικών κλάδων κατά την διάρκεια της σχετικής παρουσίασης, που πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Αγρινίου, από τον μελετητή Μιχάλη Παρασκευόπουλο. Στην πλειοψηφία τους μιλώντας στη «Σ» έκαναν λόγο για πιθανές «αρρυθμίες» που θα επιφέρει στην πόλη, με ταυτόχρονη ταλαιπωρία πολιτών και επαγγελματιών, ενώ αίσθηση προκάλεσε η θέση του Προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου Παναγιώτη Μπεσίνη, ο οποίος ζήτησε την απόσυρση της κυκλοφοριακής μελέτης.

Ο Παναγιώτης Μπεσίνης
                   Ο Παναγιώτης Μπεσίνης

«Είμαστε κάθετα αντίθετοι με τη μελέτη. Διαφωνούσαμε από το 2007. Η σημερινή μελέτη είναι συνέχεια εκείνης. Διαφωνούμε στην φιλοσοφία της, ως προς τον τρόπο που θέλει να εφαρμοστεί και είμαστε σίγουροι για τα αρνητικά της αποτελέσματα στο εμπορικό κέντρο της πόλης. Ζητάμε λοιπόν την απόσυρσή της. Το Αγρίνιο είναι μη επισκέψιμο και με την εφαρμογή της μελέτης θα γίνει και μη προσβάσιμο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπεσίνης.

 Ο Κώστας Νάκος
                          Ο Κώστας Νάκος

Ο Κώστας Νάκος Πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου ανέφερε ότι «είμαστε κατά των πεζοδρομήσεων. Δεν θα μας εξυπηρετεί στην δουλειά μας, η οποία στόχο έχει να εξυπηρετεί τους πολίτες που δεν έχουν ή δεν χρησιμοποιούν αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους».

Ο Κώστας Βλάχος
                            Ο Κώστας Βλάχος

Ο Κώστας Βλάχος Πρόεδρος των Ταξί Αγρινίου τόνισε πως «δεν είμαστε κάθετοι στο να γίνουν κάποιες αλλαγές στην πόλη, αλλά να είναι στοχευμένες και με τρόπο που το αποτέλεσμα να είναι θετικό προς τους επαγγελματίες και τους πολίτες. Σημασία έχει τα θετικά να είναι περισσότερα από τα αρνητικά. Η εκτεταμένη πεζοδρόμηση δεν θα βολεύει κανέναν πολίτη θεωρούμε. Θα κόβει στη μέση την πόλη, θα μεγαλώσει ένας χώρος που δεν θα μπορεί να ελέγχεται και ίσως αναπτυχθούν και παραβατικά στοιχεία, όπως σε διάφορες πλατείες της Αθήνας».

Ο Χρήστος Κωστακόπουλος
                    Ο Χρήστος Κωστακόπουλος

Ο Χρήστος Κωστακόπουλος Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αιτωλοακαρνανίας είπε ότι «σε γενικές γραμμές είμαστε υπέρ της πεζοδρόμησης του κέντρου της πόλης. Αυτό προϋποθέτει όμως μια ελεύθερη διέλευση επί 24ωρου βάσεως για τα ξενοδοχεία, γιατί οι πελάτες μας είναι λογικό να μην γνωρίζουν τα ωράρια μια ξένης πόλης για να μπουν στο κέντρο. Κατά τα άλλα θεωρούμε πως αναβαθμίζει την πόλη και μπορεί να έχει θετική επίδραση. Πιστεύω πως θα βολέψει την πόλη. Από κει και πέρα λύσεις για τις επιμέρους επαγγελματικές ομάδες μπορούν να βρεθούν με καλή θέληση».

Στην αρχική του τοποθέτηση ο Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου ανέλυσε στους παρευρισκόμενους το σκεπτικό της κυκλοφοριακής αναμόρφωσης. «Θέλουμε μία πόλη πιο ανθρώπινη, με μειωμένη ατμοσφαιρική ρύπανση και λιγότερο θόρυβο. Στόχος μας είναι το Αγρίνιο να μετατραπεί σε πόλη με πιο φιλικά κλιματολογικά στοιχεία. Όλο το προηγούμενο διάστημα έγινε πολύ καλή δουλειά και είχαμε σειρά επαφών με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς» υπογράμμισε ο κ. Παπαναστασίου.

Ο Επικεφαλής της παράταξης «Αγρίνιο – Ανατροπή Τώρα» Δημήτρης Τραπεζιώτης διαφώνησε με την μελέτη καθώς όπως σημείωσε δεν υπάρχει καμία αναφορά στο πράσινο, στις δενδροφυτεύσεις, δεν προβλέπει πάρκα στις γειτονιές, αλλά ο βασικότερος λόγος της διαφωνίας του είναι πως δεν ενσωματώνει τις απόψεις των φορέων, τόσο με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, όσο και με τις πεζοδρομήσεις. «Η μελέτη και οι αλλαγές θα προκαλέσουν περισσότερη αναστάτωση και κυρίως θα «σφραγίσουν» την πόλη και το κέντρο της, το οποίο το καλοκαίρι μετατρέπεται σε «θερμοκήπιο». Η Δημοτική Αρχή με την μελέτη αυτή που έρχεται από το παρελθόν, «κλείνει» την σκέψη της στο κέντρο, πέριξ της κεντρικής πλατείας. Παρεμβάσεις γίνονται όπου υπάρχουν αξιοθέατα και ιστορικά μνημεία πράγματα που δεν έχουμε» επισήμανε μεταξύ άλλων ο κ. Τραπεζιώτης, ο οποίος είχε και διαφωνία με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ και Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Αγρινίου Κώστα Ρόκο. Ο κ. Ρόκος ανέφερε στον κ. Τραπεζιώτη πως η συνάντηση και ο διάλογος δεν γίνεται για την ΒΑΑ (Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη), αλλά για τις τροποποιήσεις της κυκλοφορίας, που ήταν το κύριο ζήτημα της συνάντησης. Βέβαια η κυκλοφοριακή μελέτη αποτελεί μέρος της ΒΑΑ.

img_1553«Ανάλογη ιστορία με αυτή του πάρκου είναι οι πεζοδρομήσεις στο Αγρίνιο» σημείωσε ο κ. Μερμίγκης κατά την τοποθέτησή του, ο οποίος αναλογίστηκε αν έγινε αποτίμηση των πεζοδρόμων που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια και αν εξυπηρετούν ΑμεΑ, γυναίκες με παιδικά καρότσια και άλλες ευπαθείς ομάδες. «Θα ανέβουν οι αντικειμενικές αξίες και τα ενοίκια και θα λιγοστέψουν οι κατοικίες στο κέντρο. Έχω την εντύπωση ότι μειώθηκαν οι επαγγελματικές στέγες στους υπάρχοντες πεζόδρομους, και η χρήση τους έχει εξελιχθεί σε χώρους για τραπεζοκαθίσματα, παράνομες κατασκευές κτλ. Έχει αναρωτηθεί κανείς όμως, τι θα γίνει μετά τις πεζοδρομήσεις των δρόμων που αναφέρει η μελέτη»; τόνισε ο κ. Μερμίγκης.

Ο Επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης Αγρινίου» Τίμος Παπανικολάου εξαρχής δήλωσε αντίθετος στο σχέδιο των πεζοδρομήσεων, χαρακτηριστικά ότι μετά την παρουσίαση είναι πεπεισμένος πως ορθώς διαφωνεί με τη μελέτη.

Στο μεταξύ το λόγο πήρε και η Υπαστυνόμος Άννα Λιαμέτη, εκπρόσωπος της Τροχαίας Αγρινίου, η οποία συμφώνησε με τις πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης, αιτιολογώντας τη θέση της Τροχαίας πως θα «βγουν» εκτός κέντρου τα μηχανάκια και τα αυτοκίνητα που προκαλούν θόρυβο. Η κ. Λιαμέτη εκτός άλλων παρεμβάσεων, έκανε ειδική αναφορά και στην δημιουργία περισσότερων θέσεων για δίκυκλα, αλλά και στην οδό Μαβίλη, που πρότεινε να διαμορφωθεί κατάλληλα ώστε να σταθμεύουν τα οχήματα. Επιπροσθέτως, πρότεινε την μονοδρόμηση της Χαριλάου Τρικούπη (από την «Πεταλούδα» προς τον κόμβο των Sprider) και την μετατροπή της σε είσοδο της πόλης, με παράλληλη χρησιμοποίηση του δρόμου της αερογέφυρας για έξοδο, για να εξαλειφθεί σε σημαντικό βαθμό το κυκλοφοριακό μπάχαλο που συχνά παρατηρείται στον κόμβο της Χαριλάου Τρικούπη με την οδό Μάνου Κατράκη.

Νίκος Αγγελόπουλος – Κων/νος Χονδρός  για την εφημερίδα «Συνείδηση»