Ιόνια Οδός: Η σιωπή, φρονιμότερη της υποκρισίας

Άρθρο – Παρέμβαση του Πάνου Παπαδόπουλου, επικεφαλής του Συνδυασμού «Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ»

Με αφορμή την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στη σήραγγα της Κλόκοβας στην Αιτωλ/νία, αλλά και τα απαξιωτικά σχόλια στελεχών της αντιπολίτευσης και του φιλικού της τοπικού τύπου αναφορικά με τις συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων και την Ιόνια Οδό, οφείλουμε να επισημάνουμε κάποια πράγματα που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης.

Η Ν.Δ., κατά πάγια τακτική, βαφτίζει το ψάρι κρέας για να κρύψει πολιτικές αμαρτίες αλλά κυρίως … το νηστίσιμο φαγοπότι που έχει στήσει δεκαετίες τώρα στη χώρα με λίγους και εκλεκτούς από το υστέρημα του Ελληνικού λαού και τον ιδρώτα του φορολογούμενου πολίτη. Είναι σαφές λοιπόν: α) ότι δεν μπορούν να κρύψουν την πολιτική και διαχειριστική τους ανικανότητα και να προστατεύσουν το δημόσιο συμφέρον, β) εξασφάλισαν προκαταβολικά, πριν αρχίσουν τα έργα, στους αυτοκινητόδρομους, στο μετρό Θεσσαλονίκης και σε πολλά άλλα έργα “πανωπροίκια” και δωράκια στους εργολάβους, με εξαρχής ναρκοθετημένες εις βάρος του Δημοσίου συμβάσεις, γ) επί 12 χρόνια δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν τις απαλλοτριώσεις και με τις συμβάσεις Σουφλιά και τις αναθεωρημένες συμβάσεις της κυβέρνησης Σαμαρά “κατόρθωσαν” να δέσουν το Δημόσιο χειροπόδαρα ώστε να αντιμετωπίζει μεγάλες διεκδικήσεις αποζημιώσεων, δ) κράτησαν επί 5ετία (2011-2015) κολλημένα τα δημόσια έργα, δίνοντας “δωράκια” στους εργολάβους και παραχωρησιούχους με σεβαστά πανωπροίκια.

Η επαναδιαπραγμάτευση επέφερε, πέραν πάσης αμφισβήτησης, τελικό όφελος για το Δημόσιο 764.478.773 ευρώ. Ειδικότερα για την Ιόνια Οδό τα στοιχεία είναι συντριπτικά και σας αποστέλλουμε το σχετικό παράρτημα της αναθεωρημένης σύμβασης:

(Α)

Ø  Απαιτήσεις παρελθόντος κατασκευαστή με βάση την παράταση του ΧΕΠΜΚ ΣΤΟΧΟΥ (31-8-2017) 209.728.860 €
Ø  Εκτίμηση ανεξάρτητου μηχανικού 163.521.488 €
Ø  Διαπίστωση Ελληνικού Δημοσίου 139.817.614 €
Ø  Περαιτέρω μείωση / τελική συμφωνία αποζημίωσης 120.000.000 €

(Β) Δαπάνες μέτρων αποκατάστασης γεγονότων καθυστέρησης κατασκευαστή (άρθρο 26.4 Σ.Π.)

Ø  Απαίτηση κατασκευαστή 107.693.275 €
Ø  Εκτίμηση ανεξάρτητου μηχανικού 57.962.797 €
Ø  Διαπίστωση Ελληνικού Δημοσίου 51.060.367 €
Ø  Περαιτέρω μείωση / τελική συμφωνία αποζημίωσης 30.000.000 €

Από τα παραπάνω προκύπτει συνολική μείωση – όφελος του Δημοσίου για την Ιόνια Οδό 230.240.276 ευρώ!

Μην απορούν λοιπόν ορισμένοι γιατί έχουμε ταχύτατη επανεκκίνηση και ολοκλήρωση μεγάλου μέρους της Ιόνιας Οδού. Η πραγματικότητα και οι αριθμοί τους διαψεύδουν. Τέλος, οσονούπω, εντός του Νοεμβρίου, παραδίδεται ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ σε κυκλοφορία η σύνδεση Μεσολόγγι – Κεφαλόβρυσο – Κουβαράς – Αμφιλοχία με μεθοδικότητα και χωρίς τυμπανοκρουσίες. Με βάση τα παραπάνω μια παρότρυνση: Η σιωπή είναι φρονιμότερη της υποκρισίας…

20160913101515944_0001-2

20160913101515944_0002-2

Πάνος Παπαδόπουλος