Οι Αγρινιώτες «οργώνουν» τα σούπερ μάρκετ για τις προσφορές

Το 10% των οικογενειακών αναγκών καλύπτεται από προσφορές – Το ποσοστό αυξάνεται ραγδαία και αφορά κυρίως προϊόντα διατροφής 

Λόγω της κρίσης, ο Έλληνας καταναλωτής όχι μόνο πηγαίνει στα σούπερ μάρκετ, αλλά στοχεύει κυρίως στις προσφορές τους. Ο μέσος καταναλωτής επισκέπτεται τα σουπερ μάρκετ 3 φορές την εβδομάδα ή περισσότερες, καθώς ψωνίζει αυστηρά σύμφωνα με τις ανάγκες του. Συνεπώς έχει αυξήσει τις επισκέψεις του, αλλά έχει μειώσει σημαντικά τα χρήματα που διαθέτει κάθε φορά.

Η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει 2 ή περισσότερες αλυσίδες σουπερ μάρκετ για τις αγορές της. Μόλις το 9% επισκέπτεται 1 φορά ή λιγότερες τα σουπερ μάρκετ ανά βδομάδα, ενώ πρόκειται για εξέλιξη που σχετίζεται με την ένταση των προσφορών και τα μικρότερα καλάθια ανά επίσκεψη σε σχέση με το παρελθόν, βάση πρόσφατης έρευνας του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Άλλωστε, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της έρευνας, οι θετικές γνώμες για την ασφάλεια και υγιεινή των προϊόντων φτάνουν το 78%, το οποίο είναι ιδιαίτερα υψηλό για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα. Πρόκειται για αποτέλεσμα μακροχρόνιων επενδύσεων των μεγάλων αλυσίδων σουπερ μάρκετ, τόσο σε εσωτερικά συστήματα διασφάλισης ποιότητας και εξελιγμένο εξοπλισμό, όσο και των μακροχρόνιων συνεργασιών με μεγάλο αριθμό προμηθευτών, η αξιολόγηση των οποίων έχει ιδιαίτερα απαιτητικά κριτήρια.

Η εικόνα στην Αιτωλοακαρνανία

Οι Αιτωλοακαρνάνες και περισσότερο οι Αγρινιώτες καταναλωτές «οργώνουν» τα σούπερ μάρκετ για να εντοπίσουν τις χαμηλότερες προσφορές. Ο Πρόεδρος του ΙΝΚΑ και Πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Αιτωλοακαρνανίας Γιώργος Λεχουρίτης τόνισε στη «Σ»:

lexouritis
 Ο Πρόεδρος του ΙΝΚΑ και της Ένωσης Καταναλωτών Αιτωλοακαρνανίας Γιώργος Λεχουρίτης

«Η Αιτωλοακαρνανία και η περιοχή του Αγρινίου είναι στην χειρότερη οικονομική κατάσταση. Αυτό συντελεί στο γεγονός, ότι ο κόσμος δεν ασχολείται με τον πρωτογενή τομέα και την παραγωγή. Το Αγρίνιο και η Αιτωλοακαρνανία κρέμεται από τις κουτσουρεμένες επιδοτήσεις, τους μισθούς και τις συντάξεις. Υπάρχει μεγάλη μείωση στην κατανάλωση. Στα εμπορικά καταστήματα μάλιστα, εκτιμώ, ότι η μείωση μπορεί να αγγίζει και το 50%, ενώ η μείωση υπάρχει και στα είδη διατροφής. Πολλοί ακόμη και για την διατροφή τους επιλέγουν μόνο τα είδη προσφορών των σούπερ μάρκετ. Υπήρχε πάντα αυτό αλλά πλέον έχει πολλαπλασιαστεί. Κυνηγούν τις προσφορές για να μειώσουν τα έξοδά τους και να μπορέσουν να επιβιώσουν. Οι προσφορές στα είδη διατροφής έχουν καλύψει το 10% των οικογενειακών αναγκών. Αν δηλαδή δίνει κάποιος 200 ευρώ το μήνα για την διατροφή μέσω των σουπερ μάρκετ, τα 20 ευρώ προέρχονται από προσφορές, ενώ τα χρήματα αυτά συνεχώς αυξάνονται. Πλέον όλοι ψωνίζουν μόνο βάσει των αναγκών τους και γι’ αυτό στην Αιτωλοακαρνανία και το Αγρίνιο έχουν αυξηθεί οι επισκέψεις των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ και έχουν μειωθεί τα ψώνια τους ανά επίσκεψη. Ανησυχητικό είναι επίσης το γεγονός, ότι ο κόσμος είναι υπερχρεωμένος σε τράπεζες, οργανισμούς κλπ και αυτό τους κάνει να απαξιώνουν υποχρεώσεις για να πληρώσουν άλλες. Δηλαδή, η λογική που υπάρχει είναι ότι αφού δεν μπορώ να πληρώσω την τράπεζα για να μειωθεί η δόση του δανείου, δεν πληρώνω καθόλου ή καταφεύγω σε ρυθμίσεις για να πληρώσω τους λογαριασμούς. Είναι πολύ ανησυχητικό αυτό, γιατί έτσι δημιουργούνται περαιτέρω προβλήματα στην οικονομία και κατ’ αυτόν τον τρόπο βαθαίνει περισσότερο η κρίση».

Κων/νος Χονδρός για την εφημερίδα «Συνείδηση» 

Αγρίνιο: Συνελήφθη φυγόποινος – Είχε στην «πλάτη» του ποινή φυλάκισης 14 μηνών