Οριακά κατά της ποσόστωσης τελειοφοίτων μαθητών το Δημοτικό Συμβούλιο Λευκάδας

Χθες, απόγευμα Δευτέρας, πραγματοποιήθηκε το Δημοτικό Συμβούλιο Λευκάδας. Καταρχάς, οφείλουμε να αναφέρουμε ότι ήταν μια πολύ διαφορετική συνεδρίαση σε σχέση με τις προηγούμενες.

gkogkakis

Ο κ. Γρηγόρης Γκογκάκης, ο νέος πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, είναι συνετός και πράος, κερδίζει το σεβασμό, προεδρεύει συγκροτημένα και δίκαια επιφέροντας το αντίστοιχο αποτέλεσμα. Παρότι εχθές υπήρχε πλήθος κόσμου αλλά και ένταση, όπως αναφέρει το my lefkada.gr, δεν ολίσθησε ούτε μια στιγμή και με καίριες υποδείξεις απέτρεψε εντάσεις και αντεγκλήσεις εν τη γενέσει τους.

grigori

Στα θετικά και η παρουσία της νέας δημοτικής συμβούλου κ. Ασπασίας Γρηγόρη, που αντικατέστησε τον κ. Σπύρο Μαργέλη, με συγκροτημένο λόγο, σύντομες και εύστοχες τοποθετήσεις.

Το τρίτο θέμα της συνεδρίασης αφορούσε την επέκταση ειδικών ρυθμίσεων για τους συμμετέχοντες στις πανελλαδικές εξετάσεις το σχολικό έτος 2016-2017 μετά από αίτημα της επιτροπής γονέων τελειοφοίτων μαθητών. Το σχολικό έτος 2015-2016 οι φορείς της Λευκάδας στο σύνολό τους είχαν ζητήσει και είχαν πετύχει την ποσόστωση θέσεων λόγω του φονικού σεισμού της 17ης Νοέμβρη 2015 και της κήρυξης του νησιού σε σεισμόπληκτο, ρύθμιση που είχε αρχικά εφαρμοστεί για τους μαθητές της Κεφαλονιάς μετά τον ισχυρό σεισμό του 2014.

dscn1989-1280x960

Εκ μέρους της Επιτροπής Γονέων Τελειοφοίτων σύμφωνα με το my lefkada.gr, μίλησε η κ. Μάλφα Αδαμαντία που ζήτησε την στήριξη του δημοτικού συμβουλίου για την επέκταση των ρυθμίσεων για δεύτερη χρονιά δεδομένου ότι υπάρχει το δεδικασμένο της Κεφαλονιάς που ζήτησε και πέτυχε την εφαρμογή της ποσόστωσης για τρία σχολικά έτη. Η Επιτροπή, τόνισε, έχει την στήριξη της ΕΛΜΕ και Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των Λυκείων της Λευκάδας.

dscn1941-1280x960

Ο Δήμαρχος Λευκάδας κ. Κωνσταντίνος Δρακονταειδής στην σύντομη τοποθέτησή του είπε ότι το μόνο σοβαρό επιχείρημα “σε αυτή την ιστορία” είναι το δεδικασμένο της Κεφαλονιάς και μόνο αυτό. Ωστόσο, προβάλλοντας το ηθικό, τάχθηκε υπέρ της άποψης ότι το αίτημα αυτό εκπέμπει αρνητικά μηνύματα στα παιδιά. “Η στήριξη του τόπου μας δεν είναι εύλογη και αυτονόητη όταν στηρίζουμε αιτήματα τα οποία ενδεχομένως να μην εκπέμπουν και θετικά μηνύματα. Έχουμε την πληροφόρηση ότι η Κεφαλονιά το ζητήσει για τέταρτη χρονιά και πιθανώς και τα Γιάννενα. (…) Οι συνάδελφοί μου είναι ελεύθεροι να ψηφίσουν ότι θέλουν. Άποψή μου είναι ότι δεν πρέπει να εκπέμψουμε αρνητικά μηνύματα στα παιδιά μας. Επειδή επίσης δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι δεν θα έρθει αύριο η επόμενη τάξη που είναι τώρα στη Β΄Λυκείου να ζητήσει το ίδιο αίτημα, επειδή το έχει πάρει η Κεφαλονιά. Και φοβάμαι ότι του χρόνου την ίδια περίοδο θα κάνουμε την ίδια κουβέντα. Προφανώς αυτό που λέω δεν είναι δημοφιλές αλλά αυτή είναι η γνώμη μου και την λέω πολύ καθαρά. Αν το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίσει να στηρίζει αυτή την απόφαση είναι προφανές και αυτονόητο και του θεσμικού μου ρόλου ότι αυτή την πρόταση θα την υποστηρίξω εκεί που πρέπει να την υποστηρίξω και το εννοώ. Γιατί αν δεν ήθελα να την υποστηρίξω επίσης θα το έλεγα, όπως το έκανα και τώρα”, είπε ο Δήμαρχος.

dscn1914-1280x960

Η κ. Μαριάννα Καρφάκη, επικεφαλής της παράταξης “Ανοίγουμε πανιά”, εκ διαμέτρου αντίθετη, τάχθηκε υπέρ της ποσόστωσης λέγοντας “εγώ δεν θα κατηγορήσω τους γονείς της Λευκάδας. Δεν ζητάνε διορισμό στο δημόσιο. Να τους ανοίξουμε μια πόρτα ζητάνε για να συνεχίσουν μια τεράστια προσπάθεια με αμφίβολη πορεία. Κι αυτή η πόρτα προσφέρει στην κοινωνία της Λευκάδας, προσφέρει στα παιδιά μας παιδεία. Δεν τα βάζουμε να ζητάνε εύκολες λύσεις σήμερα και εύκολους τρόπους, σε τεράστιους δρόμους και δύσκολους τους βάζουμε. Εγώ μιλάω εδώ από τη θέση του δημοτικού συμβούλου της πόλης της Λευκάδας, δε μιλάω από τη θέση του Υπουργείου Παιδείας που έχει την υποχρέωση να θεσμοθετήσει τους κανόνες. Αλλά αυτούς τους κανόνες που έχει ήδη θεσμοθετήσει εγώ δεν τους κάνω αποδεκτούς. Θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ σκληροί και άδικοι για τα παιδιά. Και δεν το λέω εγώ μόνο, το λένε όλοι οι ειδικοί, όλοι οι εκπαιδευτικοί. Πρώτον αμφισβητώ το σύστημα γιατί το έχω βιώσει, ξέρω ότι δεν προσφέρει τίποτα στα παιδιά. Δεύτερον, η Κεφαλονιά, λέει, έχει βλάβες, η Λευκάδα δεν είχε βλάβες; Η Κεφαλονιά, λέει, δεν τις έχει αποκαταστήσει. Εμείς τις έχουμε αποκαταστήσει; Την επιτυχία στο Πανεπιστήμιο, την δίνουν οι φροντιστές, η οργάνωση, και το περισσότερο χρήμα. Τρίτον, εγώ από ποια θέση θα δω το δίκαιο, τι είμαι το Υπουργείο Δικαιοσύνης να πω αν είναι δίκαιο ή άδικο. Ποιο δίκαιο να εξετάσω; το δίκαιο της Λευκάδας σε σχέση με τα παιδιά όλης της Ελλάδας, που είναι λίγο άδικο ας πούμε, ή το δίκαιο των παιδιών της Κεφαλονιάς σε σχέση με τα παιδιά της Λευκάδας που αδικεί την Λευκάδα. Ποιο δίκαιο να υπερασπιστώ; Το σύστημα είναι σκληρό. Αν στα παιδιά μας μπορούμε να ανοίξουμε μια πόρτα, εγώ θα είμαι με τους γονείς και τα παιδιά μας γιατί είμαι δημοτικός σύμβουλος Λευκάδας, ούτε Κεφαλονιάς, ούτε της υπόλοιπης Ελλάδας και είμαι και μητέρα και ξέρω πόσο σκληρό και δύσκολο είναι το σύστημα και πόσο χρήμα θέλει στη συνέχεια”.

Ο κ. Βασίλης Αραβανής, επικεφαλής της παράταξης “Μαζί για την Λευκάδα μας” τάχθηκε υπέρ του αιτήματος της Επιτροπής Γονέων κάνοντας κριτική στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. “Πρέπει να στηρίξουμε την πρόταση των γονέων. Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα νεφελώδες δεν θα στηρίξουμε τον Δήμο μας και τα παιδιά του Δήμου μας; Θα ‘ναι παράταιρο. Τους ήρωες θα κάνουμε; Εμείς θα φτιάξουμε την παιδεία στην Ελλάδα;”, είπε ο κ. Αραβανής.

dscn1945-1280x960

Ο κ. Θωμάς Καββαδάς, επικεφαλής της παράταξης “Λαϊκή Συσπείρωση” τόνισε την ψηφοθηρική διάσταση του ζητήματος “Την ποσόστωση θα μας την δώσουν αν το ζητήσουμε γιατί δεν τους κοστίζει τίποτα. (…) Δεν είναι αυτά αιτήματα, δεν έχουν καμία βάση. Είναι βούτυρο στο ψωμί τους αυτές οι διεκδικήσεις. Τα παιδιά μας πρέπει να δώσουν εξετάσεις όπως θα δώσουν όλα τα παιδιά της χώρας μας. Χωρίς καμιά σκιά στη σταδιοδρομία τους. Και να βάλουμε τα παιδιά μας να αγωνίζονται για τη ζωή τους, τα δικαιώματά τους κι έχουμε ευθύνες γι αυτό. Οι καθηγητές και οι επιστήμονες που βρίσκονται σε αυτή την αίθουσα έχουν διπλάσια ευθύνη. Να μην αφήσουμε ένα δημοτικό συμβούλιο που έτσι κι αλλιώς υλοποιεί στον τόπο μας αντιλαϊκές πολιτικές, και δεν μπορεί να κάνει κι αλλιώς, να κατρακυλήσει στο λαϊκισμό και στην δημαγωγία. Να μείνει, τουλάχιστον, η εντύπωση ότι υπάρχει ακόμα σοβαρότητα. Στα παιδιά που θα δώσουν εξετάσεις εύχομαι με δουλειά και αγώνα ότι καλύτερο στη ζωή τους. Ζητάμε σαν παράταξη συγνώμη που μπήκαμε στον πειρασμό να συζητάμε τέτοια θέματα για λογαριασμό τους”.

Ο κ. Κώστας Γληγόρης, επικεφαλής της παράταξης “Δίαυλος”, είπε ότι όπως και πέρυσι δεν ψήφισε, έτσι θα πράξει και φέτος για τους ίδιους λόγους. “Φέτος απ’ ότι κατάλαβα και οι γονείς αποδέχονται ότι οι λόγοι δεν υπάρχουν. Η άποψή μου παραμένει η ίδια. Πρέπει να αφήσουμε πίσω μας τι κάνει η Κεφαλονιά και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς στον τόπο μας. Δεν ψηφίζω την εισήγηση”.

gazis-kontogeorgis

Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος κ. Πάνος Γαζής είπε “κι εγώ πέρυσι περισσότερο σαν εκπαιδευτικός μίλησα. Φέτος όμως θα μιλήσω σαν δημοτικός σύμβουλος. Ντροπή στους πολιτικούς της κεντρικής διοίκησης και κυρίως στο δεύτερο βαθμό αυτοδιοίκησης. Ντροπή σε όλους αυτούς τους πολιτικάτζηδες που σκέφτηκαν να εκμεταλλευτούν τους σεισμούς για να προωθήσουν αυτή την αδικία. Θα πρέπει να έρθουμε όλοι μας στη θέση των γονιών της υπόλοιπης ταλαίπωρης αυτής χώρας αν θέλουμε να λέμε ότι ζούμε σε κοινωνία. Πρόκειται για μια εντελώς απαράδεκτη πολιτική απόφαση. Κανένας φορέας που ασχολείται με σεισμούς και όλα αυτά δεν έχει εισηγηθεί κάτι τέτοιο. Ήταν απόφαση καθαρά πολιτική η οποία υπονομεύει την ίδια την αξιοπιστία του θεσμού των πανελλαδικών εξετάσεων. Άποψή μου είναι ότι αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση από την κεντρική διοίκηση συνεχίζουν να πριμοδοτούν την ήσσονα προσπάθεια με μοναδικό γνώμονα το μικροπολιτικό όφελος. Είναι για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους. Και το εξαιρετικά δυσάρεστο είναι πως σε αυτή την πρωτοφανή ιστορία πίεσαν και συνέπραξαν και βουλευτές της αντιπολίτευσης μετατρέποντας αυτή τη διαδικασία σε διακομματική. Γι αυτό και δεν θα ψηφίσω”.

Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος κ. Ηλίας Κοντογεώργης είπε “πέρυσι είχα ταχθεί υπέρ της ποσόστωσης μόνο για τα παιδιά της νοτίου Λευκάδας δεδομένου πως μόνο αυτά είχαν αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα από το σεισμό, εκτιμώντας πως αν πλατείαζε το ζήτημα της ποσόστωσης, αυτή δεν θα προχωρούσε εύκολα, με αποτέλεσμα να αδικήσουμε τελικά και τα παιδιά που πραγματικά είχαν ανάγκη στήριξης. Ομολογώ πως τελικά έπεσα πολύ έξω. Όχι μόνο χώρεσαν τα παιδιά όλης της Λευκάδας αλλά βολέψαμε και την γειτονιά! Η οποία μάλιστα έχει την τύχη να έχει και  ένα Υπουργό που νοιάζεται για τους ψηφοφόρους του. Είναι πολύ γαλαντόμος. Βέβαια δεν είναι μόνο αυτός γαλαντόμος. Οι ομοεθνείς μας εντός εισαγωγικών Κεφαλονίτες είναι οι πρώτοι διδάξαντες. Αποτελούν ακόμα τα πρώτα βιολιά, φωτεινά παραδείγματα για αρκετούς. Εγώ θα περίμενα επιτροπή γονέων να έρθει στο δημοτικό συμβούλιο και να θέσει πρωτίστως θέματα που απασχολούν την παιδεία στον τόπο μας. Ενδεχομένως τότε να μην είχαμε κενά στα τμήματα ένταξης στα Δημοτικά Σχολεία, στην παράλληλη στήριξη (…) Είμαι κι εγώ γονιός κι αντιλαμβάνομαι πλήρως την διάθεση του καθενός να διεκδικεί ότι καλύτερο για το παιδί του. Όμως, αναρωτιέμαι, υπάρχουν όρια; Πρέπει να υπάρχουν όρια και ποια; Πόσο συμβατά είναι αυτά με την ηθική διάσταση στο αξιακό μας σύστημα. Απλά αναρωτιέμαι, ουσιαστικός και αντικειμενικός λόγος για να πάρουν τα παιδιά της Λευκάδας ποσόστωση δεν υπάρχει. Μας βολεύει λοιπόν να ακολουθήσουμε το δρόμο που πρώτη η Κεφαλονιά χάραξε, ένα δρόμο που δεν απέχει πολύ από αυτόν του ρουσφετιού και μάλιστα με μια ευρύτερη έννοια, τη συλλογική. Επί της ουσίας έχουμε να κάνουμε με ένα αίτημα ρουσφετολογικού χαρακτήρα και μάλιστα ζητείται και η θεσμική κάλυψη. Σε τέτοιες λογικές προσωπικά δεν πρόκειται να συναινέσω. Οι μαθητές δεν θέλουν ιδιαίτερη μεταχείριση και ρουσφέτια. Θέλουν και απαιτούν ισονομία, δημόσια και δωρεάν παιδεία και ίσες ευκαιρίες για όλους.

dscn1992-1280x960

Ο κ. Βαγγέλης Θερμός τάχθηκε υπέρ της ποσόστωσης. “Τι ζητάνε τα παιδιά; Ζητάνε μια ποσόστωση. Όχι εις βάρος των παιδιών της υπόλοιπης Ελλάδας. Εάν ένα πανεπιστήμιο δέχεται 100, θα δεχτεί 101, όχι 99. Δεν μας αρέσει να μορφωθεί ένας παραπάνω; Απ’ ότι ακούω δεν αρέσει σε κάποιους. Δεύτερον, ενοχλούμαστε, λέει, που θα βοηθηθούν τα παιδιά της Λευκάδας και αν το εγκρίνει ο Υπουργός και αν και αν… Αυτοί οι φοιτητές που πάνε στα ιδιωτικά σχολεία στο εξωτερικό, πληρώνουν, παίρνουν ένα πτυχίο, έρχονται στην Ελλάδα, περνάνε από το ΔΙΚΑΤΣΑ και οι άλλοι που δεν έχουν να πληρώσουν και δεν πάνε στο Πανεπιστήμιο, αυτό είναι ίσοι όροι μάθησης και εργασίας; Τα παιδιά απ’ ότι φαίνονται τα αποτελέσματα εδώ στη Λευκάδα στα 100 περίπου, ένα 70% γράφει και περνάει. Συζητάμε για ποιο τώρα; για ένα ποσοστό 30% που και αυτό δεν είμαστε σίγουροι αν θα πάει κάτω από τη βάση ή αν δεν θα περάσει κάπου. Μιλάμε δηλαδή για μια αμελητέα ποσότητα και αν θα δεχτούμε την ποσόστωση. Αν υπήρχε σοβαρό θέμα ότι θα μπούνε από την Λευκάδα και την Κεφαλονιά και θα μείνουνε άλλα απ’ έξω, εντάξει, έμπαινε θέμα συζήτησης. Όλα σε αυτή τη ζωή και σε αυτόν τον τόπο που ζούμε είναι όλα ρόδινα, όλα άγια, όλα τίμια; Προσπαθούμε να βοηθήσουμε μια κατάσταση. Δεν νομίζω να ζημιώνει κανένα γονιό ή καμιά οικογένεια σε όλη την Ελλάδα. Όπως και πέρυσι θα ψηφίσω θετικά. Μιλάμε για ένα μικρό ποσοστό. Το μεγάλο ούτως ή άλλως δεν την χρειάζεται την ποσόστωση.

dscn1994-1280x960

Εκ μέρους των γονέων, όπως αναφέρει το my lefkada.gr,  μίλησε ακόμη ο κ. Όλυμπος Παρασκευά λέγοντας πως εφόσον υφιστάμεθα τις συνέπειες του σεισμού θα πρέπει να δίδεται η ποσόστωση, πέραν του ζητήματος αλληλεγγύης προς όσα παιδιά δυσπραγούν γιατί οι γονείς τους, για παράδειγμα, διέθεσαν τα χρήματά τους για τις ανάγκες που προέκυψαν από το σεισμό. Δεν μιλούν για να συμβαίνει στο διηνεκές, αλλά εάν ξανασυμβεί να είναι ήδη κατοχυρωμένο.

Η κ. Εύα Κατωπόδη είπε μεταξύ άλλων “επειδή κάποιοι θέτουν εδώ ζήτημα ηθικής τάξης, αξιοκρατίας και ισότητας θα προτιμούσα τις ευγενικές αυτές αρχές να τις εφάρμοζαν διαχρονικά στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους, δεδομένου πως πολλοί από αυτούς είχαν συμμετάσχει ενεργά στη μεγάλη πληγή της παραπαιδείας και κυρίως των ιδιαίτερων μαθημάτων συχνά με τους καθηγητές του δημόσιου σχολείου, τα οποία όχι μόνο είναι ολέθρια από άποψη διαπαιδαγώγησης και ηθικής αλλά και ενισχύουν την φοροδιαφυγή και την ανεργία. Η δική μας δουλειά εδώ στο δημοτικό συμβούλιο δεν είναι να διορθώσουμε όλα τα κακώς κείμενα της ελληνικής κοινωνίας. Οι συνδημότες μας μας έστειλαν εδώ για να ασχολούμαστε με τα προβλήματα του δικού μας νησιού και από αυτή την οπτική αισθάνομαι πως δεν έχω το δικαίωμα να μην απαιτήσω ισονομία και ισοπολιτεία για τον τόπο μου και ενός ευεργετήματος για τα παιδιά μας που έχει ήδη εφαρμοστεί σε άλλους ομοιοπαθείς δήμους”.

Η κ. Ασπασία Γρηγόρη είπε ότι “η ποσόστωση ξεκίνησε ως μια κυβερνητική επιλογή για την ικανοποίηση κάποιων, πέρυσι μπορώ να δεχτώ ότι ήταν ένα έκτακτο γεγονός, είχε συνέπειες και σωστά το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε να επεκταθούν αυτές οι ρυθμίσεις και για τα παιδιά της Λευκάδας. Αυτό όμως έγινε αντικείμενο εκμετάλλευσης από άλλους δήμους ακόμη και πολύ μακρινούς, δείχνοντας ότι παίρνουμε μια αφορμή για να επεκτείνουμε ένα μέτρο κι εκεί που δεν πρέπει. Το 2003 δεν υπήρξε ποσόστωση για εκείνα τα παιδιά που έδιναν πανελλήνιες. Και θεωρώ ότι φέτος κανείς δεν μπορεί να πει ότι διατηρούνται οι συνέπειες του περσινού σεισμού. Λίγο προηγουμένως κάναμε ένα ψήφισμα για την κατάργηση των Λυκειακών Τάξεων Καρυάς και γι΄αυτά τα παιδιά της Καρυάς. Και θα αναρωτηθώ. Αυτά τα παιδιά που τους καταργούν το σχολείο στο μέσον της χρονιάς και τα υποχρεώνουν σε αλλαγή περιβάλλοντος, αιφνίδια κιόλας, γιατί να μην δικαιούνται ποσόστωση;”.

kourtis

Ο κ. Φίλιππος Κούρτης είπε ότι πέρυσι βρέθηκε “στον άχαρο ρόλο” της εισήγησης αυτού του θέματος. “Πέρυσι υπήρχε μια βάση. Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού. Δηλαδή δεν θα συμβάλλω, για τον δικό μου κόσμο τον αξιακό, έτσι όπως τον θέλω εγώ, στη θεσμοθέτηση της ευτέλειας στην εκπαίδευση. Θα ήθελα ένα μαθητικό κίνημα να ήταν εδώ και να έλεγε δεν θέλω ποσόστωση, θα κάτσουμε να διαβάσουμε όπως όλα τα παιδιά του κόσμου”.

politis

Ο κ. Σπύρος Πολίτης είπε ότι πέρυσι είχε τοποθετηθεί αλλά είχε αναντιστοιχία τοποθέτησης και ψήφου. “Είχα πει ότι δεν συμφωνώ καθόλου με αυτή την διαδικασία, σκεπτόμενος ότι κάποια παιδιά είχαν ανάγκη όπως τα παιδιά της νοτίου Λευκάδας αναγκάστηκα να το ψηφίσω και κάλυψε όλη την Λευκάδα. Φέτος δεν θα κάνω το ίδιο λάθος, το λάθος βάλτε το σε εισαγωγικά. Πέρυσι η αιτία που οδηγηθήκαμε σε αυτό ήταν ο σεισμός και οι συνέπειες. Φέτος στην Κεφαλονιά ίσχυσε ένα μέρος μόνο, εκεί που υπήρχε το πρόβλημα. Μιλώντας με συνάδελφο στην Κεφαλονιά μου είπε ότι υπήρξε και καθίζηση στο ποσοστό εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Στην Κεφαλονιά υπήρχαν πολύ μεγαλύτερα προβλήματα. Στην Λευκάδα και πέρυσι πάλι δεν υπήρχε πρόβλημα πολύ μεγάλο. (…) Δεν αδικούνται τα παιδιά μας αν δώσουν εξετάσεις. Αδικείται η αλήθεια, αδικείται η πραγματικότητα, δίνει ψεύτικες οδούς στα παιδιά, τα μαθαίνει να μην παλεύουν και για μένα ως καθηγητή αυτό είναι αντιπαιδαγωγικό”.

Ο κ. Νίκος Βικέντιος είπε ότι “δεν δίνουμε δουλειά στα παιδιά. Δεν θα μπορούσα να διαχωρίσω τη νότια Λευκάδα από την υπόλοιπη. Ένας δήμος είναι. Συναινώ να δοθεί η ποσόστωση”.

Ο αντιδήμαρχος κ. Κώστας Σέρβος είπε ότι δεν ξέρει “κατά πόσο είναι αρμόδιο το δημοτικό συμβούλιο να αποφασίσει αν θα ισχύσει η ποσόστωση σε εξετάσεις μαθητών πανελλήνιας εμβέλειας. Πέρυσι υπήρχε μια κατάσταση και είπαμε να απαλύνουμε τον πόνο των μαθητών με κάποια μοριοδότηση των ικανοτήτων τους. Υπάρχουν και κοινωνικά φαινόμενα όμως, εκτός από τα φυσικά. Δεν άκουσα ποτέ οι επιτροπές γονέων στην Ελλάδα να κάνουν πρόταση για μοριοδότηση των παιδιών των μακροχρόνια ανέργων ή των οικονομικά αδύναμων. Θα έπρεπε; Κανονικά δεν έπρεπε ούτε αυτό να γίνει, ούτε και τούτο που γίνεται. Γιατί αδικούνται τα ίδια τα παιδιά πρώτα απ’ όλα. Γιατί αδικούνται τα ίδια τα παιδιά. Δεν είναι αξιοκρατικό να μπαίνουν από κάποια περιοχή με περισσότερα μόρια από κάποια άλλη. Ίσες ευκαιρίες, ναι. Θα μου πει κάποιος σε ποιο σύστημα, που δεν μας κάνει; τέτοια να ζητάμε, να τροποποιηθεί. Όχι μέσα σε αυτό το σύστημα να προσπαθούμε να χωθούμε κάπως λίγο παραπάνω από τους άλλους. Και λάθος μήνυμα δίνουμε στα παιδιά”.

kontomihis

Ο κ. Ευάγγελος Κοντομίχης εξέφρασε δημόσια την αντίθεσή του με το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια. “Αυτό που θα χάσουμε θα είναι πολύ περισσότερο από οποιοδήποτε κέρδος. Αυτές οι αποφάσεις διαμορφώνουν συνειδήσεις και στις συνειδήσεις των νέων ανθρώπων πρέπει να υπάρχει η αρχή της αξιοκρατίας, αν θέλουμε κάποια στιγμή να αλλάξει αυτή η χώρα. Γι’ αυτό θα καταψηφίσω την πρόταση, όπως θα έκανα και πέρυσι αν ήμουν δημοτικός σύμβουλος”.

Ο κ. Κώστας Βλάχος και ο κ. Γρηγόρης Γκογκάκης τάχθηκαν υπέρ της ποσόστωσης συντασσόμενοι με όσα είπε ο κ. Βαγγέλης Θερμός.

Στο κλείσιμο εκ μέρους των γονέων ο κ. Νίκος Αραβανής είπε ότι το σύστημα είναι πολύ σκληρό και “τα παιδιά ματώνουν και ακόμα κι αυτά που πήραν πέρυσι την ποσόστωση τα αδικούν πολύ κάποιοι που νομίζουν ότι είναι μπούφοι. Τα παιδιά της Λευκάδας και πριν την ποσόστωση είχαν εξαίρετες θέσεις στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ και κάποια που δεν ήθελαν να ακολουθήσουν καν την εκπαίδευση. Εκείνο που έχω όμως να ρωτήσω το συμβούλιο στην απόφαση του με το ενδεχόμενο του “όχι”, εάν της Κεφαλονιάς το συμβούλιο και των Ιωαννίνων έχουν θετική εισήγηση, ποια θα είναι η θέση του συμβουλίου της Λευκάδας απέναντι στην κοινωνία, στην νεολαία της Λευκάδας;” για να χειροκροτηθεί από τους γονείς που ήταν παρόντες.

Κατά την ψηφοφορία ψήφισαν κατά της ποσόστωσης οι δημοτικοί σύμβουλοι Θωμάς Καββαδάς, Χρ. Φρεμεντίτης, Κ. Γληγόρης, Π. Γαζής, Η. Κοντογεώργης, Α. Γρηγόρη, Κ. Σέρβος, Χρ. Κατηφόρης, Θ. Περδικάρης, Μ. Νικητάκης, Σπ. Πολίτης, Φ. Κούρτης, Ε. Κοντομίχης.

Υπέρ της ποσόστωσης ψήφισαν οι δημοτικοί σύμβουλοι Βλάχος, Γιαννιώτης, Χαλκιάς, Αρβανίτης, Τριλίβας, Θερμός, Γκογκάκης, Βικέντιος, Καρφάκη, Κατωπόδη, Σκληρός, Αραβανής.

20161024_221335-1280x720

Μετά την ψηφοφορία οι γονείς αποχώρησαν και έξω από την αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου ήρθαν σε αντιπαράθεση με δημοτικούς συμβούλους και αντιδημάρχους. Οι γονείς με αγανάκτηση αναρωτιόνταν ποιοι είναι εκείνοι που τους κάνουν μαθήματα περί ηθικής, ακόμη κι όταν τα παιδιά κάποιων επωφελήθηκαν από τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις. Ο Δήμαρχος προσπάθησε να κατευνάσει τα πνεύματα και να μην δημιουργηθεί μεγαλύτερη ένταση.

20161024_221408-1280x720

Προσωπικά το μόνο σχόλιο που θα θέλαμε να κάνουμε είναι ότι, ανεξάρτητα από την άποψη του καθενός επί της ποσόστωσης, καλό θα ήταν να εξέλειπαν οι κριτικές στους γονείς περί διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους, γιατί κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει με πόση αξιοπρέπεια, πόση ηθική και υπό ποιες συνθήκες ο κάθε γονιός μεγαλώνει το παιδί του.